Chalmers tekniska högskola
Webbkarta

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Vill du bli forskare inom lärande och IT?

Nyhet: 2018-01-16

Nu kan du med lärarexamen söka forskarutbildning i tillämpad informationsteknologi med inriktning mot utbildningsvetenskap.

Det är CUL, Centrum för utbildningsvetenskap och lärarforskning, vid Göteborgs universitet som öppnar för antagning till forskarutbildningen under våren 2018.

Du kommer också att kunna ingå i den nystartade nationella forskarskolan Digitala Teknologier i utbildning, GRADE, som Göteborgs universitet tillsammans med fem andra högskolor och universitet fått 12 miljoner kronor från Vetenskapsrådet för att utveckla från 2018. Den långsiktiga ambitionen med GRADE är ett nationellt centrum för forskning om digital teknologi i utbildning och där kan du som doktorand utgöra en viktig del.

Du kommer arbeta på avdelningen för lärande, kommunikation och IT, vid institutionen för tillämpad IT.

CUL:s forskarutbildning startar hösten 2018 och sammanlagt finns det tre olika sätt att finansiera utbildningen på, läs mer här.

Sista ansökningsdag är 11 mars 2018.
 

AV:

Artikeln publicerades först på: ait.gu.se

Sidansvarig: |Sidan uppdaterades: 2009-04-20
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://www.ituniv.se/aktuellt/nyheter/fulltext//vill-du-bli-forskare-inom-larande-och-it--.cid1540455?feedbackForm=true&keepArticle=true&returnAddress=http%3A%2F%2Fwww.ituniv.se%2Faktuellt%2Fnyheter%2Ffulltext%2F%2Fvill-du-bli-forskare-inom-larande-och-it--.cid1540455%3FfeedbackForm%3Dtrue%26keepArticle%3Dtrue%26returnAddress%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.ituniv.se%252Faktuellt%252Fnyheter%252Ffulltext%252F%252Fvill-du-bli-forskare-inom-larande-och-it--.cid1540455%26recipientName%3DPeter%2BLarsson%26encodedEmail%3DcGV0ZXIubGFyc3NvbkBhaXQuZ3Uuc2U&recipientName=Peter+Larsson&encodedEmail=cGV0ZXIubGFyc3NvbkBhaXQuZ3Uuc2U
Utskriftsdatum: 2018-06-21